Повітряна загроза: росія удосконалила КАБи
Росіяни внесли певні вдосконалення в свої керовані авіабомби. КАБи отримали вдосконалений блок електроніки, що дозволило збільшити ефективну дальність ураження. Експерти встановили певний лаг в 3-4 місяці між часом виготовлення комплектуючих та часом скиду бомб. Це свідчить про те, що російський ВПК має можливість “про запас” накопичувати електроніку для виробництва зброї.
Про це повідомляє Defense Express з посиланням на дослідження британської дослідницької групи Conflict Armament Research (CAR).
Дослідження уламків російської керованої авіабомби з модулем УМПК (UMPC), виявлених в районі Оріхова Запорізької області у жовтні 2023 року показує, що російський ВПК вдосконалив блок електроніки на КАБ, порівняно із ранніми зразками цього озброєння.
Росіяни для спорядження своїх керованих авіабомб стали використовують не тільки модуль навігації “Комета-М”, а ще і складний навігаційний контролер СМАРТ. Для живлення електроніки встановлено одразу дві батареї, для управління елеронами бомби використовуються одразу два сервоприводи, а для розкриття крил модуля УМПК тепер слугує піропатрон.
Аналіз модернізації російських КАБ провели експерти британської дослідницької групи Conflict Armament Research (CAR).
В звіті спеціалісти CAR зазначають, що ускладнення електроніки на російських КАБах з модулями УМПК дозволило росіянам “на цілих 35-40 кілометрів” збільшити ефективну дальність ураження.
Уточнюється, що маркування на електроніці з проаналізованої бомби показує, що ці комплектуючі були виготовлені в липні 2023 року. Причому окупанти буквально затерли усі сліди, які б могли вказувати на виробників електронних компонентів. Ймовірно, таким чином росіяни намагаються убезпечити своїх постачальників електроніки від звинувачень в обході санкцій.
Conflict Armament Research пише, що новий зразок керованої бомби із модулем УМПК вони порівнювали із бомбою, скинутою в районі Бахмута у січні 2023 року, яку вони аналізували також.
Рання версія такого КАБа мала значно простішу електронну схему – регулятор напруги, навігаційна панель та інерційний вимірювальний блок. Маркування на цих комплектуючих показувало, що вони були виготовлені у вересні 2022 року.
Але спостерігається певний лаг в 3-4 місяці між часом виготовлення комплектуючих та часом скиду бомб. Це показує як мінімум те, що російський ВПК має можливість “про запас” накопичувати електроніку для виробництва зброї.
Оновлені керовані авіабомби з модулями УМПК свідчать про те, що де в першу чергу грає роль масовість, росія може йти на ускладнення електроніки. Зокрема для того, щоб забезпечити вищу точність влучання.
Рання версія такого КАБа мала значно простішу електронну схему – регулятор напруги, навігаційна панель та інерційний вимірювальний блок. Маркування на цих комплектуючих показувало, що вони були виготовлені у вересні 2022 року.
Але спостерігається певний лаг в 3-4 місяці між часом виготовлення комплектуючих та часом скиду бомб. Це показує як мінімум те, що російський ВПК має можливість “про запас” накопичувати електроніку для виробництва зброї.
Оновлені керовані авіабомби з модулями УМПК свідчать про те, що де в першу чергу грає роль масовість, росія може йти на ускладнення електроніки. Зокрема для того, щоб забезпечити вищу точність влучання.
Источник: flot2017.com