ПолiтДумка

проблеми якості та надійності планера ворога

09 марта
22:06 2024

Днями Костянтин Машовець повідав цікаву річ, а саме – терористи почали залучати до виконання завдань у повітряному просторі над акваторією Чорного моря літак-амфібію Бе-200НС зі складу “859-го Центру бойового застосування та перенавчання льотного складу морської авіації вмф (859-й ЦБП та ПЛС МА вмф)”.

Очевидно, в умовах відсутності достатньої кількості спеціалізованої авіації з необхідним функціоналом у хід йде все, що є під рукою і… літає. Хоча і тут сумнівно, адже щоб розуміти, що таке Бе-200, слід знати про нього трохи подробиць.

Бе-200 виготовляється на Таганрозькому авіаційному науково-технічному комплексі (ТАНТК) ім. Г.М. Берієва, у досить скромній кількості, максимум до 1 літака на рік. При цьому до літака безліч питань щодо надійності і не тільки…

У серпні 2021 року в Туреччині розбився один із літаків-амфібій Бе-200НС, спрямованих до цієї країни росією для гасіння пожеж. Літаком, що розбився, виявився перший, переданий в 2020 році Бе-200НС (серійний номер 311, бортовий номер 20 “жовтий”) для потреб вмф рф, в 190-й навчальний змішаний авіаційний полк на базі 859-го Центру бойової підготовки та перенавчання авіації вмф росії.

У 2020 році передача даного літака проходила дуже пафосно, з великим розмахом і висвітленням практично всіма російськими ЗМІ. А все тому, що це був перший випущений росією Бе-200ЧС за довгі роки. Більше того, кілька років тому на виробництві Бе-200 взагалі можна було поставити хрест після того, як Україна відмовилася в країну-окупанта постачати двигуни Д-436.

Випуск Бе-200 припинився на кілька років, що спричинило зрив контрактів. Згодом було заявлено, що на потужностях ПАТ «ТАНТК ім. Г.М. Берієва» буде встановлений на Бе-200 двигун SaM146, який є плодом спільних старань російської ПАТ “ОДК-Сатурн” та французької Safran Aircraft Engines.

Факт у тому, що двигун літака – це не деталь “лего” і його просто так у планер, розроблений для одного типу двигуна, не розмістити. Це вимагає часом тривалого процесу узгодження параметрів та конструкції. Деколи навіть змін у сам планер літака. Але, схоже, російська сторона в цьому плані не стала сильно морочитися.

Що ж до двигунів SaM146, які ставляться так само на Сухий СуперДжет, так їх російська версія давно вже користуються репутацією ненадійних і непередбачуваних.

Таким чином, вимальовувалася перспектива не лише внесення непередбачуваних змін до планера Бе-200, а й встановлення ненадійного двигуна. І до останнього моменту не було зрозуміло, яким шляхом буде далі розвиватися проект.

В результаті деякими шляхами, які заслуговують на окрему увагу відповідних слідчих служб, ТАНТК отримала Д-436 для завершення складання літака. Але оскільки терміни його здачі і так були зірвані, його не піддали доскональному випробуванню і, завершивши збірку на швидку руку, на швидку руку і передали МНС. Результат цього поспіху ми могли бачити у 2021 році.

Трохи згодом у ТАНТК з’явилися замовлення на неймовірні 3 та 4 літаки на рік, що у свою чергу спонукало поставити запитання, а як бути з силовою установкою, невже проблему постачання чи адаптацію іншого двигуна вирішено? І далі намагатимуться напівлегально, чи не контрабандою, отримувати Д-436 або зроблять ставку на SaM146, тим самим ризикнувши внесенням змін до планера?

Але незалежно від того, яке з вище озвучених рішень буде прийнято на ТАНТК, основною проблемою є те, що халтурно зібраний перший Бе-200НС, який збирався кілька років, показав низьку якість культури виробництва в рф. А тепер ці ж авіабудівники повинні будуть збирати по 3-4 літаки на рік. Можна тільки уявити цю якість продукції.

У 2021 був укладений контракт між Алжиром та росією на 4 літаки Бе-200ЧС, але перший літак Бе-200ЧС (Be-200ES) під номером 7T-VPV (03-13) здійснив перший політ у Таганрозі тільки 28 лютого 2023 року.

Всього ж за час існування росії було побудовано 18 літаків Бе-200, а саме:

1998 – 2002 два льотні дослідні зразки на ТАНТК 2003 – 2011 сім Бе-200НС на Іркутському авіаційному заводі
2016 – 2018 дев’ять Бе-200 на ТАНТК
2020 – 2021 три літаки Бе-200 для Морської авіації в росії.

Після введення санкцій у 2022 році виробництво Бе-200 у росії якось зовсім не склалося і перший літак експортного контракту вони змогли реалізувати лише за 2 роки.

Источник: sprotyv.info


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/politdumkakiev/public_html/wp-content/themes/legatus-theme/includes/single/post-tags.php on line 5
Share

Статьи по теме

Последние новости

чому не можна заряджати телефон вночі

Читать всю статью

Мы в соцсетях

Наши партнеры

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY

EA-LOGISTIC: Международные грузоперевозки – всегда своевременно и надежно!