Сили оборони застосовують універсальні наземні дрони
Наземні безпілотники здатні перевозити на собі вантажі до 200 кг. Оператори можуть керувати ними з відстані до 2 км.
Українські військові, які виконують бойові завдання на Бахмутському напрямку, отримали новий малорозмірний наземний безпілотний евакуатор поранених. Відеокадри, на яких показано роботу дрона, опублікували на офіційній сторінці Державної прикордонної служби України у Facebook.
Прикордонники зазначили, що ці гусеничні безпілотні платформи долають шлях складною місцевістю та ожеледицею і здатні везти на собі до 200 кг. Крім того, до дрона можна причепити носилки типу «Лелека» і в такий спосіб евакуювати з поля бою більше поранених. Оператор спрямовує дрон за допомогою джойстикового пульта управління (стандартний пульт FlySky FS-GT2G). Він може координувати рух техніки як лежачи на електричних ношах, так і керуючи нею здалеку. Попри те, що дрон здебільшого працює в зоні візуального контакту, він може доправляти боєприпаси, продукти, воду, амуніцію або будь-яке інше майно на бойові позиції.
Зазначимо, що в опублікованому відео не згадано конкретної моделі безпілотної платформи. Однак журналісти «24 каналу» припустили, що цей тип транспорту для евакуації поранених із поля бою розробив і виготовив Дмитро Мамонов, інженер зі Слов’янська, який мешкає в Житомирі. Про це, на думку медійників, свідчить маленький трафарет із літерами «ТБ» в орнаменті на транспорті та схожість конструкції з розробками Мамонова.
Що відомо про безпілотник Мамонова
Розробник з’єднав два дитячі гіроскопічні самокати гусеницями й прикріпив зверху носилки. Деталі дуже дешеві, і їх може дістати будь-хто. Готовий робот важить 60 кг і може витримати вагове навантаження вдвічі більше — до 120 кг. Заряду батареї вистачає на 60 хвилин безперервної роботи. Пристрій координують за допомогою пульта дистанційного керування і він може рухатися вперед, назад і обертатися на місці.
Як наголосив виробник, усі вразливі частини машини (плата, система управління і двигун) розташовані максимально близько до землі та захищені від вологи. Попри низький кліренс, машину можна навіть занурювати у воду, нехай і на короткий час, їй нестрашні ні калюжі, ні сніг.
«Конструкція на самій гусениці не потребує регулювання. Розробка зроблена на основі простих рішень, які вже давно відомі людству», — розповідав Дмитро Мамонов журналістам.
Станом на зараз в Україні існує далеко не один майданчик для виробництва подібних дронів-евакуаторів. Як повідомляє розробник безпілотників «Танкове бюро» на своїй сторінці у Facebook, навіть Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського в листопаді цього року отримав ліцензію на виготовлення евакуаційних електроносіїв і планує розробляти акумуляторні транспортери. Розробники — «Танкове бюро» — зазначили, що наземні безпілотники мають важливе значення для українських захисників, оскільки вони дешевші від зарубіжних аналогів і компактніші за них за розміром. Такий евакуатор також має перевагу, оскільки його важко помітити з висоти, а це забезпечує захист оператора та гарантує йому безпеку під час роботи біля лінії фронту.
Источник: focus.ua