«Темні кораблі»: росія маніпулює системою відстеження суден, щоб приховати свої перевезення
Деякі російські судна почали маскувати свої подорожі, маніпулюючи навігаційним програмним забезпеченням своєї системи автоматичної ідентифікації (AIS) – системою глобального відстеження вантажів, яка допомагає суднам уникати зіткнень, затримок та інших ризиків.
Джерело. Про це пише Foreign Policy.
Деталі. Кораблі ВМФ рф глушать AIS інших кораблів. Така маніпуляція місцезнаходженням явно вказує на обхід санкцій. Що ще гірше – це наражає на небезпеку інші кораблі. Але чим сильнішими будуть санкції Заходу, тим більша ймовірність того, що росія прийме на озброєння методи для обходу санкцій, які вже впровадила Північна Корея.
Видання простежує шлях судна під російським прапором «Капітан Щемілкін», яке було в Чорному морі в позиції 44° 46′ 09,2” пн.ш., 036° 50′ 28,3” сх.д. Нафтовий танкер вийшов зі Стамбула 4 грудня і плив зі швидкістю 4,2 вузла в північно-західному напрямку в російський чорноморський порт Новоросійськ, куди він мав прибути 6 грудня.
Він ще не прибув до місця призначення – «Капітан Щемілкін» досі плаває Чорним морем через тиждень після очікуваної дати прибуття, що дуже дивно.
Існує імовірна відповідь на питання про місцезнаходження «Капітана Щемілкіна»: танкер маніпулював системою автоідентифікації AIS – цю систему передачі даних використовують торгові судна для того, щоб інші судна знали, де вони знаходяться.
Протягом останніх двох десятиліть AIS обов’язкова для всіх танкерів і пасажирських суден, що плавають між країнами. На практиці всі комерційні вантажні та пасажирські судна повинні використовувати AIS.
Система також допомагає владі краще відстежувати судна у своїх водах. AIS запровадили після катастрофічного розливу нафти Exxon Valdez біля узбережжя Аляски, що переконало Берегову охорону США в необхідності кращих можливостей відстеження. Відтоді AIS стала незамінним джерелом знань для екіпажів суден, судноплавних компаній, фірм морської розвідки та (звичайно) державних органів.
Але судна можуть не бажати, щоб їхнє місцезнаходження було відомо. Такі «темні» подорожі відбуваються вздовж морського шляху від Ірану до Каспійського моря, де прогалини в AIS аномально високі в останні кілька місяців.
Такі прогалини в AIS вказують на те, що судну є що приховувати – у цьому випадку, найімовірніше, постачання зброї з Ірану в росію.
«Темні» кораблі становлять значний ризик для безпеки з тієї очевидної причини, що інші кораблі можуть бачити їх лише в бінокль або коли вони дуже близько.
Деякі кораблі, однак, йдуть на крок далі та маніпулюють своєю AIS, і саме це, схоже, робить «Капітан Щемілкін». Цього місяця організація Global Fishing Watch, яка використовує супутникові зображення для моніторингу шкідливих методів рибальства – повідомила, що переміщення корабля «Капітан Щемілкін», передані AIS, не збігалися зі супутниковими зображеннями подорожей танкера. У період із січня до серпня судно зникло в шести місцях.
Зазначається, що Північна Корея, досвідчений експерт у обході санкцій, уже давно отримує бажані товари на суднах, які або вимикають свою AIS, або маніпулюють нею у саме такий спосіб.
Источник: mind.ua