У «Дії» з’явиться помічник на основі штучного інтелекту: що про нього відомо
Про це повідомляє РБК-Україна із посиланням на допис віцепрем’єр-міністра з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністра цифрової трансформації Михайла Федорова у Facebook.
Що може змінитись в «Дії» для користувачів
Про ймовірний запуск в «Дії» помічника на основі штучного інтелекту (ШІ або ж з англійської — АІ) Федоров повідомив ще наприкінці лютого 2024 року.
«Одна з ідей, над якою працюємо, — помічник на основі штучного інтелекту, який допоможе контактному центру відповідати на звернення. Помічника зватимуть Надія», — розповів тоді урядовець.
Планувалось, що для цього використають «технологічне рішення від однієї з топових міжнародних компаній».
«Це буде чат-бот нового покоління, який у чаті спілкуватиметься людяною мовою й допоможе розв’язати нескладну проблему. Його основними перевагами будуть швидкість відповіді та економія часу й ресурсів команди підтримки «Дії», — поділився міністр цифрової трансформації.
За його словами, це буде «революційна технологія не тільки для України, а й для урядів усього світу».
У червні 2024 року Кабінет міністрів України постановою №693 вніс низку змін до положення про Єдиний державний веб-портал електронних послуг.
У документі йдеться, зокрема, про можливість використання порталом «Дія» технологій штучного інтелекту (в межах надання користувачам інформаційної підтримки).
У січні поточного року в Міністерстві цифрової трансформації повідомили про амбітні плани на 2025 рік щодо «Дія.Освіта»:
- впровадити штучний інтелект на платформі спільно з Google;
- створювати ще більше освітніх продуктів для розвитку українців.
А нещодавно — 4 лютого — Федоров повідомив про запуск WINWIN AI Center of Excellence.
За словами посадовця, на базі цього центру спеціалісти:
- розроблятимуть ШІ-рішення;
- інтегруватимуть їх у державний сектор, оборону, медицину, освіту та бізнес.
«Штучний інтелект уже змінює нашу реальність. Щодня ми чуємо про запуск нових АІ-застосунків та сервісів… АІ проникає буквально в усі сфери, і Україна має шанс стати лідером з упровадження АІ», — вважає міністр.
Серед ключових завдань WINWIN AI Center of Excellence на рік він згадав такі:
- створити механізм розробки пілотних AI-рішень;
- запустити мінімум три AI-продукти;
- розробити національну мовну модель для державних сервісів;
- інтегрувати ШІ в «Дію», «Мрію», AI Legal.
«Наша ціль — увійти в топ-3 світові лідери за рівнем упровадження AI до 2030 року. Україна повинна не наздоганяти світові тренди, а створювати їх», — наголосив Федоров.
Дещо згодом міністр цифрової трансформації зробив у своєму Telegram перепост публікації одного з українських медіа, в якому йшлося про плани «Дії» на майбутнє.
Серед них згадувалась, зокрема, й інтеграція штучного інтелекту.
«У «Дії» буде ШІ-помічник, до якого українці звертатимуться, якщо виникнуть проблеми під час взаємодії з державою. Для партнерів, які хочуть інтегрувати сервіси «Дії», вже працює ШІ-чат-бот «Наталка», — йдеться у повідомленні видання «Бабель».
Серед інших новацій у «Дії»:
- сервіси для водіїв (розширення можливостей щодо перереєстрації авто, зміни технічного паспорта, реєстрації авто після розмитнення тощо);
- «еКонсул» (який дозволить українцям за кордоном замовляти закордонний паспорт чи ID-картку, посвідчення водія, картку платника податків, а також забирати документи за місцем перебування);
- «еНотаріат» (електронна система, яка інтегруватиме всі нотаріальні процеси);
- зміна прізвища (запровадження комплексної послуги переоформлення документів при зміні прізвища);
- цифровізація послуг, пов’язаних зі смертю (на першому етапі — отримання свідоцтва про смерть, держреєстрація смерті, передача даних у реєстри та оформлення допомоги на поховання).