У США взялися за створення літака без рухомих елементів управління
У 1903 році брати Райт керували першим у світі літаком, у побудові якого застосували деформацію крила для успішного польоту. З того часу практично в кожному літаку була передбачена система рухомих елементів для управління польотом, утім, у створюваного нині в США X-65, вона відсутня.
У 1903 році брати Райт керували першим у світі літаком, у побудові якого застосували деформацію крила для успішного польоту. З того часу практично в кожному літаку була передбачена система рухомих елементів для управління польотом, утім, у створюваного нині в США X-65, вона відсутня.
X-65 буде використовувати струмені стиснутого повітря із сопел для формування потоку повітря над поверхнею літака. Ця технологія має назву Active Flow Control (AFC).
Очікується, що усунення зовнішніх рухомих частин зменшить вагу та спростить керування, а також покращить продуктивність авіамашини, повідомляє портал Defense Mirror.
Агентство передових оборонних дослідницьких проєктів Міноборони США (DARPA) вибрало компанію Aurora Flight Sciences для створення повномасштабного X-plane, щоб продемонструвати життєздатність використання приводів активного керування потоком (AFC) для основного керування польотом.
«X-65 — це демонстратор технологій, його ромбоподібна форма крила розроблена, щоб допомогти нам максимізувати те, що ми можемо дізнатися про AFC у повномасштабних реальних випробуваннях», — сказав доктор Річард Влезін, керівник програми DARPA.
X-65 буде побудований з двома комплектами приводів управління — традиційними закрилками та кермами напряму, а також системою AFC. Це одночасно мінімізує ризик та максимізує розуміння програми ефективності контролю.
Безпілотний X-65 масою понад 3170 кг матиме розмах крил 9 метрів і здатний розвивати швидкість до 0,7 маху.
Його вага, розмір та швидкість, аналогічні військово-навчально-тренувальному літаку, роблять результати льотних випробувань актуальними для проєктування реальних літаків.
«Ми будуємо X-65 як модульну платформу — секції крила та виконавчі механізми AFC можна легко замінити, щоб дозволити їй продовжувати працювати як випробувальний об’єкт для DARPA та інших агентств ще довгий час після завершення проєкту CRANE», — сказав Влезін.
Aurora Flight Sciences уже розпочала виготовлення X-plane. Новий X-65 планується випустити на початку 2025 року.
Источник: armyinform.com.ua