Вчитель-військовий в окопі написав підручник з допомогою СМСок: надихала ситуація навколо
Вінницький вчитель Тарас Ткачук написав посібник з української мови просто на передовій. Каже, що ця книга, хоч і не перша, але особлива для нього, йдеться в ТСН.
“Коли ти сидиш в бліндажі чи окопі, про щось думаєш, мене рятувало те, що я думав про підручник, ці думки допомагали структурувати свою діяльність”, — каже автор підручника — військовий Тарас Ткачук.
Вже понад рік як педагог-методист залишив наукову діяльність і записався до тероборони. Про те, що має знову взятися за книжки зрозумів, коли воював на Авдіївському напрямку. “Коли ти дивишся на дерево, і: “О, про дуб можна написати гарну вправу”. Дивишся, як на твоїх очах зникають населенні пукти, і думаєш, напевно треба писати про щось глобальніше”, — пригадує свої думки педагог.
Усі вправи та граматичні завдання Тарас надсилав на вичитку колезі повідомленнями. “В мене 70 слів вправи, тому що 70 слів поміщалось у велику СМСку. Ідеї записував, слова цікаві, речення”, — розповідає Тарас.
“Щойно з’явився зв’язок, мені прилітала порція повідомлень. Там є вправи і про мишей, і про поле, урожай, літаки і про небо, про все що оточувало бійця”, — каже колега бійця Анастасія Онатій, яка і отримувала всі матеріали для підручника.
Коли була можливість — радився з вчителями онлайн.
Чимало історій у книзі про бійців — таких як Роман Ратушний. “Хлопець, в якого були великі перспективи, пішов у розвідку і загинув, ми написали про нього з розрахунком, що про таких героїв діти повинні знати”, — переконаний Тарас.
Освіта — не менш важлива, ніж зброя, каже чоловік. І ворог це розуміє — після деокупації Херсона сам бачив російські підручники там, надруковані задовго до вторгнення окупації. “На обкладинках були кавуни, і ця тема українсько-російська, ми брати, тощо. Це все в них було написано до війни і вони вже прийшли з такими підручниками”, — каже боєць.
Декомунізація, переконують педагоги, потрібна не лише з назвами вулиць, а й у навчальній літературі. “Тема — складні слова для учнів 5-6 класів в радянських підручниках — перше слово-приклад, який давав підручник, це — ракетоносій. Маленький дрібний приклад, але велика ідеологічна машина, яка на всіх рівнях втручалась в систему освіти”, — додає Анастасія.
Источник: tsn.ua