як це допоможе ЗСУ в бою
Безпілотні наземні платформи планують використовувати на фронті для підвезення боєприпасів й води для військових, а також для евакуації поранених з поля бою.
Розроблені українськими інженерами наземні роботизовані платформи тепер можуть збивати російські FPV-дрони на полі бою. Відео з випробувань безпілотника розробник Тарас Остапчук опублікував на своїй сторінці у Facebook.
На ньому чотириколісна наземна платформа рухається засніженим полем. Над нею кружляє безпілотний літальний апарат, який за кілька секунд втрачає керування, різко пікірує донизу і розбивається об землю, наче під впливом засобу радіоелектронної боротьби.
«Наші евакуаційні платформи навчилися садити FPV-дрони. Залишилося вивести на кнопку на пульті й плюс-мінус частину небезпеки під час евакуації ми зняли», — підписав зняті відеокадри Тарас Остапчук.
Судячи з кадрів, йдеться про багатоцільову логістичну платформу Ratel M. Її вантажопідйомність — 250 кілограмів, а час автономної роботи коливається від 5 годин влітку до 8 годин взимку. Це повнопривідна чотириколісна техніка з дальністю радіокерування до 6 км. На польових випробуваннях наземний робот уже показав хороші результати, долаючи пересічену місцевість і круті підйоми.
На фронті Ratel M можна застосовувати для підвезення боєприпасів, води та їжі для військових, а також для евакуації поранених з поля бою. Для останньої мети роботизовану колісну платформу обладнують спеціальними ношами помаранчевого кольору. Їх можна розмістити як нагорі колісної платформи, так і причепивши до робота як буксир. В останньому випадку техніка зможе вивезти з поля бою до трьох осіб (з умовою, що вони сидітимуть на ношах). У режимі буксирування робот може справлятися з корисним навантаженням, вагою до 300 кілограмів.
Крім того, логістичну платформу можна обладнати технікою для боротьби з протипіхотними мінами. Спеціальну «насадку» кріплять попереду Ratel M. Під час руху робота її «лопаті» перелопачують ґрунт і підривають розставлені противником міни.
На початку січня Тарас Остапчук повідомив, що евакуатор-логіст пройшов усі випробування і був допущений до експлуатації. З 15 січня стартувало серійне виробництво цієї техніки для воїнів ЗСУ.
Источник: focus.ua