Як можна отримати електронний цифровий підпис — гайд на різних платформах
Електронний цифровий підпис (далі — ЕЦП) — поняття, яке вважають відносно новим. Це файл з унікальним ідентифікатором конкретної юридичної або фізичної особи. Сама технологія побудована на основі криптографічної системи, для якої характерні відкриті та закриті ключі. Використовуючи ЕЦП, підписант кодує електронний документ. Це відбувається завдяки ключу закритого типу. Якщо іншому користувачу потрібний доступ до документа, він застосовує засіб для дешифрування.
Це публічний ключ, який разом із закритим утворюють пару, що працює за принципом кодового замка. Поєднує просте використання та високу надійність. За допомогою ЕЦП підписують кредитні та депозитні договори, довідки з пенсійного фонду тощо. Завдяки цьому інструменту можна унеможливити ймовірність підроблення документів і виникнення помилок під час підписання. Отримати ЕЦП онлайн безкоштовно можна кількома способами, які потрібно розглянути детальніше.
Вибір акредитованого центру сертифікації ключів
Сьогодні в Україні працюють 24 АЦСК. Однак ЕПЦ для фізичних осіб, зокрема і підприємців, без особистого звернення в онлайн-режимі можливо отримати лише через державні банки та сервіс «Дія», виконуючи певний алгоритм. Щоб зрозуміти, як зробити це, варто розглянути приклад створення сертифіката ЕЦП через онлайн-банкінг «Приват24». Для одержання послуги потрібно бути клієнтом «ПриватБанку».
Інструкція:
- Після авторизації на офіційному сайті слід вибрати вкладення «Бізнес», потім — «Електронний цифровий підпис для фізичних осіб».
- Необхідно підтвердити коректність особистих даних, а саме прізвища, імені, по батькові, місця реєстрації. Якщо інформація правильна, потрібно натиснути «Дані вірні».
- Для сховища ключів слід згенерувати надійний пароль. Він має містити 8 символів. Це можуть бути цифри та літери латинського алфавіту. Будь-які інші символи не застосовують.
- Для підтвердження операції на мобільний пристрій, що синхронізований із «Приват24», надійде повідомлення з кодом, який далі необхідно вказати на сайті онлайн-банкінгу.
- Слід поставити пташку, підтверджуючи таким чином ознайомлення з правилами й умовами надання послуги. Щоб перейти до наступного етапу, потрібно натиснути «Далі».
- Створений файл необхідно завантажити на комп’ютер, після чого зберегти його разом із паролем.
Електронний підпис готовий до використання.
Як отримати ЕЦП онлайн через «Ощадбанк»
Послуга доступна лише клієнтам банку. Для отримання ЕЦП слід виконати такі дії:
- У нижньому правому куті інтерфейсу офіційного сайту можна знайти координати установи. Тут потрібно вибрати бажаний спосіб комунікації. Варто розглянути, як отримати ЕЦП онлайн за допомогою чат-боту Viber. За допомогою коду з повідомлення необхідно підтвердити контактний номер.
- Слід перейти в розділ «Інші сервіси». Тут доступна опція «ЕЦП».
- Необхідно натиснути «Згенерувати ЕЦП». Після вдасться згенерувати посилання.
- Для захисту файлу потрібно створити пароль, що складається з 8 знаків. Для цього можна використовувати цифри, літери латинського алфавіту, символи. Після необхідно вибрати «Згенерувати сертифікат».
Останній етап — завантаження файлу на ПК із подальшим збереженням.
Як отримати ЕЦП онлайн за допомогою «Дії»
Передусім потрібно завантажити застосунок на смартфон. Наступний етап — авторизація. У правому нижньому куті інтерфейсу слід вибрати меню, в якому доступна опція «Дія.Підпис». Потрібно детально ознайомитися з правилами надання ЕЦП. Наступний крок — активізація функції за допомогою перемикача. Щоб створити ЕЦП онлайн, необхідно пройти відеоверифікацію. Після вибору опції «Дія.Підпис» запуститься камера. Слід навести її на обличчя і виконувати команди, що з’являються на екрані. Після проходження відеоверифікації потрібно придумати код із 5 цифр. Його доведеться застосовувати щоразу, коли треба буде підписувати документи.
Чи доступний ЕЦП у «Монобанк»
Послугами топового українського необанку масово користуються фізичні особи. Тому багатьох цікавить, чи можливо оформити ЕЦП у застосунку Monobank. Кожному клієнту доступне отримання кваліфікованого електронного підпису. Надання КЕП — автоматичне на етапі одразу ж після відкриття рахунку. Такий підпис необхідний, коли потрібно підтверджувати операції, що виконують у застосунку. Це можуть бути перекази за реквізитами, придбання державних цінних паперів, наприклад, військових облігацій, оплата товарів частинами тощо. Що стосується отримання ЕЦП для підписання документів з інших ресурсів, у застосунку Monobank така опція недоступна.
У цілому ЕЦП, отриманий онлайн у вибраному АЦСК, зарекомендував себе як надійний і простий у використанні інструмент для роботи з документами.
Источник: vctr.media