Суд у Канаді зобов’язав Air Canada виплатити компенсацію за обман пасажира її чат-ботом з продажу квитків
У середині лютого 2024 року суд у Канаді зобов’язав авіакомпанію Air Canada виплатити пасажиру належну компенсацію у розмірі $812 (включаючи збитки, відсотки та збори, пов’язані з поїздкою та судовим розглядом) після того, як чат-бот з продажу квитків Travel Air Canada надав людині невірну інформацію про вартість квитка та знижку за переліт.
Згідно з документами суду, у листопаді 2022 року у Джейка Моффата померла бабусю, він був змушений зі своєю родиною терміново летіти на її похорон. Моффат почав шукати відповідні авіаквитки і використав чат-бота на веб-сайті Air Canada. Інформаційна система запропонувала Моффатту дивну знижку — купити квитки туди й назад, а потім заднім числом подати заявку на компенсацію частини оплати за квитки у разі втрати родичів. Чат-бот пообіцяв. що в цьому випадку Моффат заощадить приблизно $380 у кожному напрямі.
Проте, за правилами авіакомпанії Air Canada не можна використовувати таким чином тариф у зв’язку зі втратою, а після придбання квитка такої компенсації не належить. У результаті Моффату довелося заплатити повну вартість квитків у розмірі $1630 із усіма зборами авіаперевізника.
Моффатт заявив суду, що Air Canada має забезпечити часткове відшкодування вартості квитка у розмірі $880 доларів, що є заявленою різницею в ціні між звичайним і передбачуваним тарифом на переліт у зв’язку зі втратою родича.
Представник Air Canada пояснив на суді Моффатту, що чат-бот ввів його в оману, надавши неправильну інформацію щодо знижок та вартості авіаквитків. Крім того, Air Canada заявила, що «вона не може відповідати за інформацію, надану одним з її агентів, службовців або представників, включаючи чат-бота». Суддя прийняв пояснення авіакомпанії і заявив, що «по суті Air Canada припускає, що чат-бот є окремою юридичною особою, яка несе відповідальність за свої дії». У результаті аргументи авіакомпанії було відкинуто судом. оскільки насправді немає сенсу, а суддя став на бік Моффата у цій справі.
У грудні 2023 року користувач Кріс Бакке розповів, як він зміг умовити чат-бота на базі ChatGPT одного з дилерських центрів у Каліфорнії продати йому новий позашляховик Chevy Tahoe 2024 всього за $1. Ціна автомобіля починається від $60 тисяч. Після цього Бакке повідомив дилера, і той вимкнув чат-бота. У GM заявили, що не мають відношення до сторонніх інструментів, які за власною ініціативою використовують партнери компанії. У компанії зазначили, що чат-боти можуть привертати увагу своїми відповідями, проте «це гарне нагадування важливості людського інтелекту» та необхідності перевірки контенту, що генерується.