ПолiтДумка

Недорого та надійно: п’ять «живучих» кросоверів, які проїдуть більше 250 000 км

25 июля
04:54 2023

У наші непрості часи у системі автомобільних цінностей надійність виходить на перше місце. Головне, щоб машина була «на ходу» довше, дефіцитних і дорогих запчастин вимагала поменше і була ліквідна. Окрім легендарних (і часто переоцінених) «японців» є й інші очевидні і не дуже варіанти в стані кросоверів, здатні при розумних вкладеннях відходити понад 250 тисяч кілометрів і не розорити власника.

Renault Duster I

Топ-5 авто, які можуть замінити кросовер Renault DusterRenault Duster

З бюджетного сегменту варто звернути увагу на Renault Duster. Кросовер на агрегатах надійного Logan – з всеїдною підвіскою платформи В0, простеньким салоном, що не зношується, не схильним до корозії кузовом і мінімумом опцій, а це в нинішню електронну епоху – запорука довгої експлуатації.

До кузова та лакофарбового покриття є питання: фарба не тільки каламутніє за пару років, а й покривається сколами та подряпинами. Ущільнювачі дверей можуть протертися на порогах до ґрунту. Є дрібні осередки корозії під хромованим пластиком.

У Duster витривалі бензинові атмосферники 1,6 і 2,0 і живучий дизель 1,5. Єдине слабке місце із великих агрегатів – 4-ступінчастий автомат. Ця коробка у альянсу PSA має позначення AL4 і AT8, у Renault – DP0 і DP2. Ці агрегати повільні в перемиканнях і підвищують паливний апетит, але це лише півбіди. Автомат нерідко вимагав ремонту вже в гарантійний період, а про крихкі гідроблоки знає чи не кожен другий власник.

Однак за довге життя автомата конструкцію багаторазово модернізували, і в результаті вона сильно додала надійності. У ході ревізії 2013 року багато проблем вирішили, але коробки, як і раніше, люблять попередній прогрів і бояться їзди «на холодну». Крім того, агрегат чутливий до оливи, хоча відповідно до сервісної книжки міняти її не потрібно. Якщо оновлювати оливу кожні 50-60 тисяч кілометрів, гідравлічна частина коробки відходить 150 тисяч, а залізо прослужить і всі півмільйона.

Тому рішуче відмовлятися від Renault Duster (або його близнюка Nissan Terrano) з такою коробкою не варто. А ось перевірити перед покупкою на плавність та адекватність перемикань – обов’язково.

Skoda Yeti

Skoda Yeti

Захоплення марки Volkswagen ультрасучасними агрегатами – преселективними роботами, турбомоторами, навороченими опціями – призвело до того, що колись зразкові машини сильно погіршили надійність. Однак і серед порівняно свіжих моделей можна знайти прийнятні варіанти: наприклад, Skoda Yeti . Більшість екземплярів оснащені досить скромно: все необхідне сучасному автомобілю є, але без складних і потенційно ламких надмірностей. На “вторинці” таке можна назвати плюсом.

Щоправда, у дорестайлінгових Yeti можуть бути нюанси з корозією. Краще звернути увагу на машини 2013 року випуску та пізніше. А ось матеріали інтер’єру тримаються чудово. Є шанси, що навіть до 200 000 км явних ознак великого пробігу не буде. Для потенційного покупця така особливість, скоріше, недолік: складно виявити за станом салону справжній кілометраж. Через горезвісну простоту оснащення – особливих глюків не виникає, але важливо перевірити машину на потенційно примхливе постзаводське дооснащення.

До гальм, підвіски та кермового управління питань немає. Хіба що гальмівні диски зі слабкими моторами можуть бути зовсім невеликими, без запасу ефективності. Несправності якщо й виникнуть, то істотні пробіги і недорогі. Повнопривідних версій на ринку близько третини, їх схема з муфтою Haldex добре вивчена і досить безвідмовна.

Семиступінчастий робот DQ200 у парі з моторами 1,2 TSI та 1,4 TSI в ранні роки був згустком недоліків, але до рестайлінгу його довели до прийнятного за надійністю рівня. Шестиступінчастий преселектив DQ250 спочатку був надійнішим і ставився з більш моментними моторами 1,8 TSI і 2,0 TDI. Щоправда, ремонтувати його дорожче. Однак найбажаніше поєднання – бензинового атмосферника 1,6 та класичного автомата. У принципі, чверть мільйона кілометрів пройде будь-який двигун сімейства ЕА211, що з’явився на Yeti у 2014 році. Але турбовані агрегати переступлять цей рубіж із великими вкладеннями.

Mitsubishi ASX I

Mitsubishi ASX

В основу Mitsubishi ASX моделі лягла платформа GS, на якій побудовані Outlander, і Lancer X. Щодо техніки машина повністю повторює побратимів, запозичала їх агрегати і відрізняється хорошим ресурсом.

Хоча кузов ASX, як і в інших свіжих машин Mitsubishi, майже повністю оцинкований, товщина металу зовнішніх панелей та лакофарбового покриття мінімальна (75-90 мкм), тому на кузові багато сколів, іноді запущених. Салон теж нерідко відрізняється «лисіючим» пластиковим кермом, потертими сидіннями і «хромом», що облізає, вже до 100 тисяч пробігу. Зате щодо техніки все добре.

Українські версії ASX оснащували п’ятиступінчастою механічною коробкою в поєднанні з мотором 1,6 (4A92), або варіаторами Jatco JF011E та JF016E з двигунами 1,8 (4В10) та 2,0 (4В11).

Якщо стежити за тиском масла і не допускати прискореного зносу ременя та конусів, провести профілактичний ремонт гідроблоку та насоса, JF016E проходить 300-400 тисяч кілометрів. Основні проблеми Jatco JF011E – несправність редукційного клапана насоса та лінійного клапана регулювання тиску в гідроблоці. Більш серйозні несправності – відмова крокового двигуна та підшипників валів – виявляються після 200-300 тисяч км.

Масляний апетит у двигунів прокидається до 200 тисяч, особливо при інтервалах заміни олії в 15 000 км і більше. Якщо міняти масло частіше, мотори легко переступають 350-тисячну планку до капремонту. Загалом, якщо вдасться знайти живий екземпляр від дбайливого власника, Mitsubishi ASX порадує живучістю.

Nissan Qashqai I

Експерти назвали найкращі кросовери до $11 000

Nissan Qashqai зробив багато для популяризації сегмента кросоверів. Навіть сьогодні машина виглядає непогано, а на 10-річних Кашках зовні немає ознак корозії, хіба що на кромках капота та даху над лобовим склом. А ось салон на перших екземплярах здавав швидко: кнопки на центральній консолі та «сріблянка» на ручках дверей облазили на 50 000 км. Пластикові облицювання крил, кожухи дзеркал, бампери та кріпильні кліпси дуже крихкі за низьких температур.

Платформа Nissan C в частині підвіски для Qashqai виявилася занадто легкою. Вимагають заміни до ста тисяч: сайлентблоки підрамника, ступичні підшипники, кульові опори, стійки амортизаторів і це скоріше норма. Задня підвіска теж не еталон, хоча кульові та сайлентблоки свою сотню виходжують.

П’ятиступінчаста коробка JR5 на машинах з мотором 1,6 слабка, підшипники в ній летять при пробігах до 150 тисяч. Варіатор Jatco JF011E (він же Nissan RE0F10A) до 200 з лишком тисяч вимагає заміну степ-мотора та заспокійників ланцюга. Сам ланцюг і конуси при акуратній експлуатації на чистій оливі і без перевантажень, особливо на холодну, ходять понад 300 тисяч.

Основну масу українських авто складають варіанти з дуже ходовими двигунами 1,6 HR16DE та 2,0 MR20DE. На жаль, поршнева група у 1,6 прискіплива до якості оливи та інтервалів заміни. Блок боїться найменшого перегріву. Як наслідок, є шанси на масляний апетит та знос поршневої групи вже до 100 тисяч. У 2-літрового двигуна ніжний метал головки блоку циліндрів. Якщо закрутити свічки «на гарячу» на око, можна отримати тріщину в голівці блоку без жодного перегріву. Однак при належному обслуговуванні двигун виходжує і 350 тисяч кілометрів.

На жаль, Qashqai не можна назвати безпроблемним з погляду популярності у викрадачів, так що потурбуватися про безпечне зберігання дуже навіть варто.

Suzuki SX4 I

Suzuki SX4 першого покоління

Компактний, економічний і маневрений кросовер Suzuki SX4 з непоганою прохідністю і керованістю припав до вподоби багатьом городянам.

Кузови SX4 протистоять часу непогано. Основний недолік – порівняно тонкий і слабкий шар фарби, схильний до сколів і легко облізає у місцях ушкоджень. На жаль, не всім виробникам вдається добре покласти фарбу на оцинкований метал. Втім, саме завдяки оцинковуванню цей Suzuki майже не страждає від вікової корозії.

У салоні машини простенько та бідненько. Пластик передньої панелі та дверних карток старіє повільно, а ось сидіння, підлоговий ковролін та пластмасові деталі тримаються гірше. Інтер’єр доресталінгової версії нерідко гуркотить, зроблений менш якісно та зношується швидше. Кермо після 60-80 тисяч пробігу вже злегка засолене, а сидіння починають втрачати форму. Ближче до 200 тисяч каркас сидіння може капітулювати. Підвіска дуже живуча, і навіть амортизатори витримують набагато більше 100 тисяч пробігу, і навіть за 200 тисяч часто стоять оригінальні.

Двигунів у Suzuki SX4 багато, однак в Україні зустріти під капотом машини щось, окрім мотора 1,6 (M16A), складно. Агрегат відрізняється прогресуючим масляним апетитом через подальше закоксовування кілець, надлишковим тиском у картері та течами оливи з сальників та прокладок. Все це нерідко змушує зайнятися профілактичним ремонтом, але лише при пробігах під 300 тисяч кілометрів, хоча за належного обслуговування мотор готовий служити і далі.

Механічні коробки – п’ятиступінчасті та досить консервативні конструкції, головне – не «вибити» різкими перемиканнями синхронізатори. Чотирьохступінчастий автомат Aisin AW80-40LS у спокійних водіїв може пройти більше 200-300 тисяч. У цієї коробки планетарна передача погано переносить різкі старти та буксирування, тривалий рух на високій швидкості та максимальне навантаження. З рідкісним дволітровим двигуном встановлюють автомат AW50-40LE, що вважається невбивним і за умови регулярної заміни масла, що виходжує далеко за 500 тисяч.

Хоча скромна марка Suzuki не може похвалитися популярністю японських брендів-титанів, кросовер SX4 мало чим поступається лідерам щодо надійності, а тому повільно втрачає в ціні і буде гарною покупкою.

wheel-news.com


Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/politdumkakiev/public_html/wp-content/themes/legatus-theme/includes/single/post-tags.php on line 5
Share

Статьи по теме

Последние новости

Как Шахтер праздновал свое 15-е чемпионство

Читать всю статью

Мы в соцсетях

Наши партнеры

UA.TODAY - Украина Сегодня UA.TODAY

EA-LOGISTIC: Международные грузоперевозки – всегда своевременно и надежно!